Torsdag - 20 februari

God morgon :)

Idag hade jag sovmorgon eftersom jag och Malin ska jobba hemifrån idag. SKÖNT :) Det var extra välbehövligt efter gårdagskvällen..

När vi hade lagt oss igår (tidigt, typ 21.30 som vanligt eftersom Eric går upp tidigt) ringde det plötsligt på dörren. Långa signaler och gav sig inte. Vi bara tittade på varandra och funderade vad vi skulle göra. Men vi hann inte tänka särskilt länge. Det rycktes massa i handtaget och plötsligt låser någon upp dörren och det kommer in två tjejer. Vi blev helt förvånade och Eric reste sig upp och drog täcket runt sig. Jag följde efter med mitt täcke. Vi såg säkert knäppa ut som stod där med varsitt täcke.. Men det brydde sig inte tjejerna om. Den ena frågade bara efter någon Emma..
- Var är Emma? Vad gör ni här? Vilka är ni?? 
- Här finns ingen hemma, vi bor här. Sa Eric
- Neeej ni bor inte här. Emma bor här!!
- Vi bor visst här!! Hur kom ni in? Vad är det för nyckel, frågade jag då.
Vi fick egentligen inget vettigt svar. Hon tjatade bara om Emma och att det var Emmas nyckel och de skulle på fest hos Emma. Där stod vi i varsitt täcke.. HAHA. Tillslut såg jag en bit av nyckeln och sa:
- Det är ju MIN nyckel. Vad fick ni den ifrån??
- Neeej det är Emmas nyckel!
Men kompis sa till slut ifrån (hon var lite mer nyketer än den första) och sa att Emma visst hade något grönt i nyckelknippan och det fanns det inte i denna. Men inte ville hon ge mig nyckeln..
- Följ med ner så pratar vi med Emma sa hon då.
- Men jag har bara trosor på mig! Ge mig nyckeln. Jag kunde ju knappst gå ner i täcke och berätta att det var min nyckel :P

Vi fick till slut nyckel och de gick ut, vi låste och pustade ut. Vi kom fram till att efter att vi handlat låste jag upp dörren, vi bar upp all mat och efter det stängde Eric dörren. Ingen av oss hade någon tanke på att nyckeln satt kvar i dörren.. Jag brukar inte slarva såhär med nycklar.. jag ska vara jättenoga i fortsättningen!! Vi la oss igen och Eric försökte lugna ner mig. MEN så ringde det på dörren IGEN! Eric klädde på sig denna gången och öppnade. Så klamade tjejen in igen. 
- Jag glömde min jacka hos er, var är min jacka? Den är svart och har massa victoria secret-grejer i!
Så började hon kika runt och hon försökte börja rota i våra kläder men då fick Eric henne att gå ut. Äntligen fick vi lägga oss igen och försöka sova. En väldigt händelserik kväll.

Hoppas ni hade en bra kväll i alla fall ;) och att ni får en bra torsdag! Nu ska jag plugga!
Pusssss
Moster
2014-02-20 @ 10:09:29

Det där lät inget vidare Cajsa.... Men det var ju bra att du fick tillbaka nyckeln ... Dom hade ju kunnat tagit den, och kommit tillbaka när ni inte var hemma 😁 tur att dom inte var så smarta 😝
Kram

Svar: Ja tur att de inte fattade så mycket :) kram!
Cajsa

Göran Banck
2014-02-22 @ 19:07:46

Hej!
Det låter inte bra, det var hemfridsbrott som de ägnade sig åt. Ni ska egentligen polisanmäla en sådan sak.
Men man lär sig av sina små misstag!

Kram
pappa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0