"Jullov" :)

God kväll :)
 
Jag sitter hemma i köket och Eric är med några grabbar - dricker julöl och äter julmat! Så tänkte att jag kan blogga! Igår hade jag sista "lektionen" innan jul. Så nu skulle man kunna säga att jag har jullov. Dock slutar inte kursen förrän vecka 3 och därför tycker jag inte helt att jag har lov nu. Men lite ska jag allt koppla av :) Men jag har blivit mer och mer seriös med skolan det senaste året och insett att jag kommer ha väldig nytta av allt jag läser och lär mig. Därför kan jag inte släppa litteraturen helt nu i jul, läser för skoj skull ;)

Igår hade jag seminarium. Vi skulle läsa varsin avhandling och redovisa för en grupp om den. Meningen var alltså att få ta del av andra avhandlingar än dem vi själva läst. Dock var vi bara 4 i min grupp, och två av dem hade läst samma så jag fick inte höra om så många. Men skönt att ha det momentet avklarat :) Efter jul ska jag även göra omtenta i matematikkursen jag läste i höst. Klarade 2 av 3 delar men får göra om en. Känns helt okej i alla fall.
 
Just nu längtar jag efter vinter och snö men kan inte släppa att vi tog denna bilden för 1 år sedan ;) Det var väldigt härligt att vara i Australien!!!
 
 
Idag har vi haft sovmorgon, varit på stan, Maxi, sortergården och Mekonomen. I eftermiddag har vi tagit det lugnt och lagat mat. Nu tänkte jag äta och se på en film! Får se när sambon kommer hem i natt ;)
 
Ha en bra helg mina vänner :)
Pusssss



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0