Tisdag och hemmadag!

Hej mina vänner :)
 
Hur står det till med er? Jag mår bra. Ingen skola idag utan bara uppgifter att göra hemma. Förra måndagen började en ny kurs om betyg och bedömning i skolan. Det är ett viktigt ämne, svårt men intressant. Idag ser jag på film på youtube om ett klassrumsexperiment där lärarna testar olika tekniker för att få alla elever aktiva på lektionerna. 
 
Jag har i en veckas tid varit irriterad på hantverkarna som målar om vårt hus, eftersom de ockuperat vårt cykelförråd. Men äntligen blev det skillnad igår. Nu är det inga verktyg eller färg därinne längre. Så nu hoppas jag på att min cykel får vara ifred från kläder, färg och smuts :) Det är för övrigt väldigt skönt att jag har min fina cykel här i Jönköping nu, har haft den i Hjo under hela det året jag och Eric bodde i förra lägenheten då vi inte hade cykelförråd där. 
 
Jag tänkte att jag ska visa er vitrinskåpet och även hur vårt sovrum ser ut nu. För 1,5 vecka sedan var vi i Ullared och shoppade loss så nu har vi äntligen lampor på våra nattduksbord och även en ny lampa i fönstret. Vi köpte givetvis massa mer men det är vad som syns på bilden :) äntligen trivs jag i sovrummet! På första bilden med vitrinskåpen är det lite rörigt runt om, det ska upp till vinden ;)
 
 
 
Något stort som hänt är att vi köpt en ny bil!!!! Förra veckan åkte vi och köpte oss en Volvo s60 :) hoppas vi kommer trivas med den och att den vill hålla sig hel :) hittills är vi jättenöjda i alla fall! Har tyvärr ingen bild än men ska ordna det snart! 
 
Ha ha en fin vecka så hörs vi ;) 
pusssss
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0