Tentavecka och första advent

Jag vet att jag inte är särskilt aktiv här nu men det är väldigt mycket annat just för tillfället. Imorgon har jag tenta i matematik kurs nr 4 och detta har varit en hemsk och intensiv kurs. Ska bli skönt att släppa pennan imorgon och ta helg! jag har nog aldrig pluggat så här mycket i någon kurs innan men nu så.. Det handlar om lärandeteorier,variationsteorin  och problemlösning. 
 
annars är det dags att börja julpynt här hemma eftersom det är första advent på söndag! Tyvärr ger inte vädret någon stämning.. Så får väl försöka så gott man kan inomhus. Jag ska sätta upp julstake och stjärnor imorgon innan tentan tänker jag :) har nämligen tenta 14-17. Det känns som lärarna har tänkt till för en gångs skull eftersom man alltid är pigg och gör sitt bästa just på fredagseftermiddagen!!! Eller vad tror ni? Jag tycker det är urdumt och misstänker att lärarna vill sätta dit oss och få hela högen studenter underkända.
jag ska i alla fall göra mitt bästa så får vi se hur det slutar :)
 
Idag är alltså sista dagen att plugga men just nu bara jag inte orkar. Jag har pluggat hela dagarna denna veckan och nu fick jag nog. Jag behöver slappna av och låta allt sjunka in. Därför var det lämpligt med ett blogginlägg :)
 
Igår komma på en asbra idé att återanvända vår tavellist som vi hade till nycklarna i förra lägenheten. Den har bara legat i garderoben sen vi flyttade men äntligen kom jag på vad vi kan ha den till! Jag sa idéen till Eric och vips så hade han satt upp den på väggen :D himla bra med en händig karl här hemma ;)
 
Här får ni se! Dock har jag bara testat lite nu och det är långt ifrån färdigt :)
 
 
Har en bra helg mina vänner :)
pusssss
 
Anna
2014-11-28 @ 21:25:29

Hoppas tentan gick bra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0