Första dagen i juni!

Tjabba tjena hallå!

Nu
är juni här och jag hoppas på en bra sommar! För ett år sedan hände det flera viktiga saker i mitt liv. 3 juni blev jag moster och 5 juni tog jag med lärarexamen! Tiden går fort. I helgen ska vi fira bästa Ada som fyller 1 år och nästa vecka är det skolavslutning och min första klass går på sommarlov! WOW! Det har varit ett så tufft men lärorikt och minnesvärt år. Jag ångrar inte mina val :)

I höst kommer jag att dela klass med en "ny" lärare på skolan. Hon är erfaren och har flera år bakom sig i yrket. Dock är hon ny på vår skola och jag blir därmed den erfarna där. Idag var hon och hälsade på klassen och det känns verkligen jättebra! Eleverna var nöjda, kollegan verkade nöjd och jag var nöjd! Nästa läsår kommer bli bra, det känner jag på mig.
 
Jag har tänkt ganska länge att jag ska testa att springa hem från jobbet någon gång. Liksom, hur jobbigt kan det vara?! Nu när jag har cyklat ganska många gånger i vår så tänkte jag igen - springa klarar jag! Jag har mätt vägen och det är 6,7km. Idag var det dags. Jag bytte om och lämnade allt i skolan, förutom mig själv, mobilen och nycklar. Slutsatsen av mitt påhitt - det var ju kul och inte alls omöjligt att springa hem!! Det gick superbra! Så det måste jag göra fler gånger.
Såhär nöjd var jag när jag kom fram till innegården här hemma!
 
 
Eftersom vi ska till Stockholm i helgen och fira Ada så har moster givetvis bakat vaniljhorn till kalaset! Perfekt avslappning efter löpningen hem.
 
 
Nu återstår bara en vecka i skolan och två veckor till jag och Eric åker till Kreta. Jag gillar livet just nu!
Ha en bra kväll :)
pusssss



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0