Bebis börjar bli stor kille!

Oj, vad längesen jag skrev här! Sen sist har vi varit på roadtrip i Europa, Lucas har blivit både 3,4 och 5 månader och snart är han ett halvår! Tiden går fort. Jag kan väl konstatera att vi har det väldigt bra och gör massa roliga saker och därmed har jag glömt bort att blogga. 

Lucas börjar få rutiner och vi börjar vänja oss vid ett liv med honom. I slutet av sommaren nu när vi är mer på hemmaplan har vi börjat med tydligare sovrutiner. Både dagtid och nattning. Det funkar mycket bättre för både honom och oss. Han sover 3-4 gånger/dag beroende på vad vi hittar på. Helst sover han i vagnen. 

På kvällarna läggs Lucas vid 19-19.30. Han sitter på pottan, ny blöja, pyjamas, sagoläsning, god-natt-pussar och sen amning. När allt är färdigt är det sängdags och då tar det mellan 1-30 min så sover plutten. Det är så skönt att ha en eller ett par timmar bara jag och Eric innan vi går och lägger oss. Vi hinner prata, planera veckan osv. Dock vill Lucas äta varje eller varannan timma så ofta behöver jag amma en gång innan vi går och lägger oss. Men det är gjort på 5 min så sover han igen 😊

Här är några bilder som får sammanfatta våran sommar ☀️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Hoppas ni också haft en fin sommar! Jag ska försöka vara lite bättre på att uppdatera bloggen..

Pusssss



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0